Man bliver så klog…
Sidder lige og læser en bog om “Neuro web design” – om hvordan man kan bruge psykologi når man designer hjemmesider. Langt størstedelen af de indtryk vi bliver udsat for hver dag gennem vores sanser bliver registreret af vores underbevidsthed og ikke af vores bevidsthed – og kunne man via sin hjemmeside prikke lidt til folks underbevidsthed og dermed få det resultat man ønsker er det langt mere virkningsfuldt end det man bare ser og læser.
Nu taler jeg ikke om noget mystisk med ord skrevet bagfra og billeder der vises i splitsekunder , men om virkningen af f.eks. anmeldelser og den måde man præsenterer tilbud og lignende på. Det er ret spændende, og skrevet på et sprog som almindelige dødelige forstår…
Bogen hedder Neuro Web Design – what makes them click og er skrevet af en pykolog og expert i usability, Susan Weinschenk.
Hej Mette!
Tak for bogtip – lyder som noget, der må læses.
Jeg har for øvrigt lige lemlæstet og sønderrevet en hel stak ugeblade og magasiner i forbindelse med et Visionboard-projekt. Ikke nogen let sag at finde positive statements – skræmmende hvor meget, der sælges på vores frygt – og det gælder både artikler og annoncer.
Marianne